• Hvordan betaler jeg?
    Du betaler med visa, mastercard, vipps eller faktura fra klarna.
  • Hva gjør jeg hvis jeg ikke er hjemme ved levering?
    Er du ikke hjemme lar vi maten stå utenfor hus- eller leilighetsdøren din og sender deg en SMS. Ansvaret for leveransen går da over på deg (vi sender både e-post og SMS før levering som en påminnelse om at vi kommer til deg).
    Bor du i leilighet og sjåføren vår ikke kommer inn på eiendommen, må vi ikke la maten stå på gaten, men må ta med oss maten tilbake og kaste den.
    Vi refunderer ikke pengene ved mislykket levering bortsett fra når vi forårsaket feilen.
    Derfor er det ekstra viktig at du har telefonen tilgjengelig i forbindelse med levering dersom du vet at det kan være et problem å komme inn på eiendommen, eller om du nylig har endret kode eller lignende. Fordi maten er frossen holder den seg i en del timer, men du bør prøve å skynde deg hjem for å sette maten i fryseren så raskt som mulig.
    Ved sen avbestilling (etter onsdag kl. 12.00 samme uke som leveringen din finner sted) refunderer vi 50% av ordreverdien til deg.
  • Hvordan og når blir maten levert hjem til meg?
    Boksen samarbeider med selskapet Gordon Delivery som hjelper oss med leveransene. Levering skjer mellom klokken 12.00 og 21.00 på mandager og mellom klokken 12.00 og 21.00 på tirsdager. Fredag ettermiddag, etter at Gordon har gjort sin ruteplanlegging, vil du motta en e-post eller SMS med en estimert leveringstid på +/- 45 minutter. Mandag/tirsdag vil du da motta en SMS hvor du kan følge leveringen din i sanntid på din mobiltelefon (smarttelefon). Etter leveransen kan du rangere leveransen og alle tilbakemeldinger er verdifulle for oss, positive samt synspunkter på hvordan vi kan bli bedre. Boksen leveres frossen til din adresse og legges i papirposer på døren. Hvis du ikke er hjemme, plasseres maten utenfor døren din og du vil motta en SMS om gjennomført levering. Alle bestillingslister stenger torsdager kl 12. Etter det kan vi ikke legge til eller slette leveranser bestilt til kommende kjøring mandag/tirsdag. Hvis du må kansellere leveringen etter dette tidspunktet, vil 50% av ordreverdien bli refundert.
  • Kunde- og medlemsvilkår?
    We have 3 different memberships. Quarterly, Half year and Annually. On this period of time when your membership is active every week you have a lot of benefits. When membership runs out you need to renew your membership to get the benefits back again. Read more about all the benefits under The Box Membership.
  • Kan jeg varme maten i vanlig ovn?
    You can heat the food in a regular oven or microwave. In an ordinary oven, you heat the food at 170 degrees at above and below heat in its packaging for about 1 hour. If you want to speed up the heating, you can thaw the food before. In the microwave, it takes about 8-10 minutes to heat the food directly from the freezer.
  • Hvor mange bokser får jeg i fryseren?
    Hver The Box-middag måler 24 x 19 x 4,7 cm og The Box Dessert måler 8 x 8 cm. Rettene holder seg i kjøleskapet i ca 4 dager, så du kan også sette noen retter der. Boksmiddagen veier 450-600 gram avhengig av rett.
  • Finnes det vegetariske alternativer?
    Foreløpig er Marokko oumph og Vietnam nudler med tofu vegetarianer.
  • Hvor lenge holder maten seg i fryseren/kjøleskapet?
    Rettene varer 6-8 måneder fra produksjonsdatoen (angitt på pakken) i fryseren. Den lange holdbarheten skyldes at maten fryses umiddelbart etter tilberedning. Det er ingen konserveringsmidler eller tilsetningsstoffer som påvirker holdbarheten. Hvis du ikke har nok plass i fryseren, er det også mulig å oppbevare oppvasken i kjøleskapet i maks fire dager. Vi anbefaler likevel at du oppbevarer maten i fryseren for best kvalitet. Hvis maten er tint før oppvarming, ikke glem å forkorte oppvarmingstiden i mikrobølgeovn eller ovn.
  • nb_NONorwegian